Daisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, February 17, 2011

Rokok Ada Bahan Babi????! betul keeee...

As Salam.. post kali ni sab sendiri pon tak sure sahihnya.. tapi sekadar share dgn korunk semua.. betul atau tak itu tak pasti.. mmmmm.. tapi kalau betul lah kan.., isshhh.. scaryy tuh.. ape2 pon, jom kita baca..

Satu penemuan baru oleh Profesor Simon Chapman dari Universiti Sydney Australia yang mendapati rokok mengandungi bahan dari darah khinzir sepatutnya membuka mata hati umat Islam yang berpendapat dan mengatakan ROKOK TIDAK HARAM.

Profesor Chapman telah merujuk kepada penemuan Pengkaji dari Belanda yang telah mengenal pasti sejumlah 185 bahan berbagai guna menggunakan "haemoglobin" atau darah merah. Termasuk darah khinzir yang di gunakan pada penapis "filter" rokok. Darah khinzir di gunakan untuk menjadikan penapis rokok lebih berkesan menghalang bahan kimia dari terus masuk ke dalam paru paru perokok.


Penemuan Prof Chapman ini telah membongkarkan bahawa selama ini syarikat Pengeluar rokok sedunia tidak pernah mengistiharkan adanya kandungan bahan ini dalam rokok keluaran mereka. Nampaknya perkara ini dirahsiakan selama ini. Sukar untuk di percayai bahawa syarikat pengeluar rokok tidak perlu mengistiharkan kandungan bahan yang ada dalam rokok kerana menurut kata mereka bahan bahan dalam rokok ada 'resipi rahsia bisnes". Ini sangat mengejutkan kita.

Jika anda seorang perokok , bayangkan sudah berapa banyak bahan HARAM termasuk darah khinzir saperti ini sudah meresap kedalam darah daging anda dan keturunan anda?

1 comment:

  1. Prof Chapman is a fraud
    sila baca sesawang ini utk clarification
    http://skepticalvegan.com/2012/06/19/pigs-blood-in-cigarettes/

    ReplyDelete