Daisypath Anniversary tickers Lilypie Second Birthday tickers

Thursday, April 21, 2011

Our Little One ;)

As Salam & hye.

Sab baru buat check up tadi kat Columbia Asia Hospital, Puchong. Well, masa first tu sab buat kat Az-Zahrah kan, but tukar ke sini sebab kat sana tu bukan my permanent doctor, but a sub je pon. So macam tak confident je. So my current and permanent doctor is Dr. Raja Juhaidah. One of the best O&G doctor! So memandangkan masa first check up kat Az-Zahrah tak boleh detect how many weeks, today dah confirm! It is 9 Weeks and 3 Days! Bukan itu je, sab bergenang air mata bila tengok my baby gerak-gerak dalam tummy. And jantung dia sangat laju. Macam yang boxing tu hehehe. Bila doctor kuatkan sound lagi lah me and jai terlopong. Laju nye! hehehe. Doctor kata baby saya sihat and aktif. Lasak dia ni nanti ;)
Apa-apa pon, Alhamdulillah baby sihat. Glad to hear that from the doctor. So ni ada gambar scan. Enjoy!

Nampak tak heartbeat nya scale tu? heheh.



DUE DATE :   20 / 11 / 2011
nice kan!!! ;)

p/s:  Next check up-  19th Mei 2011

15 comments:

  1. ngehngeh kau niey macam poyo jerk jerk jerk cite sume kat blog kau ngehngeh.gedikss siot aku nengok kau niey.aku baru terjumpe blog kau ni ngehngeh.gediks macam queen control

    ReplyDelete
  2. As Salam & hello.

    Alhamdullilah. Ciptaan Allah swt yang indah harus dikongsi bersama. Untuk mengingatkan pada kita kebesaran-Nya. Niat di hati ini ikhlas, hanyalah berkongsi pengalaman. Bukan menunjuk-nunjuk. Boleh juga dijadikan sebagai panduan untuk bakal ibu nanti kan. Terima kasih juga sebab sudi singgah blog yang tak seberapa ni. Mudah-mudahkan apa yang dibaca dapat dijadikan panduan. Rajin juga ye anda :)

    Dan terima kasih sudi tinggalkan comment. Hanya Allah swt yang dapat nilai seseorang. Manusia tak sempurna. Termasuh lah saya. Nanti rajin-rajinlah lagi tinggalkan comment. Boleh juga saya isi masa lapang dengan membalasnya.

    Wassalam & tata.
    ;)

    ReplyDelete
  3. abaikan si anonymous tu..kes jeles tu hehe

    ReplyDelete
  4. Pn Mar, hehehe. Nanti tak reply dia kata kita sombong. Takpelah, sab reply :p hehehe.

    ReplyDelete
  5. mummy sab.......xpe2..abaikan manusia itu...mental sbb dier xde ape2 dalam perot.....takat cecaing parasit dan jugak virus2 hitam yg mengotorkan perot dan ruang hati dia tuh........(patut bau busuk) sian manusia tu kan......ish...meh kite sian ramai2kan dia....

    ReplyDelete
  6. janda kahwin duda.kau janda rupenye ngehngeh muda2 dh janda.

    ReplyDelete
  7. zetty, parasit yang banyak dalam diri sepatutnya dikeluarkan cepat-cepat takut makin busuk. Tapi, ada juga sesetengah manusia macam tu. Biarkan parisit tu duduk bermastatutin. Takut nanti jadi penyakit merbahaya.

    ReplyDelete
  8. Anonymous, ini ada sedikit untuk kamu. Semoga dijadikan panduan dalam hidup.

    115 & 116: Takdir Adalah Ujian Allah s.w.t

    "SEHARUSNYA TIDAK MENEKAN (JIWA KAMU) OLEH BALA YANG MENIMPA KAMU KERANA KAMU MENGETAHUI BAHAWA TUHAN MENGUJI KAMU DAN DIA YANG MENIMPAKAN KAMU DENGAN TAKDIR-NYA ADALAH TUHAN YANG BIASA MEMBERIKAN KEPADA KAMU YANG BAIK-BAIK YANG DIPILIH UNTUK KAMU".

    "SESIAPA YANG MENYANGKA TIADA KEHALUSAN HIKMAT PADA TAKDIR YANG MENIMPANYA, ITU ADALAH KERANA SINGKAT PANDANGAN (MATA HATINYA)".

    Oleh itu anonymous,

    Segala yang dihadapi oleh seseorang itu dinamakan takdir. Takdir tidak menekan jiwa seseorang. Takdir adalah pembahagian yang Allah s.w.t telah tetapkan bagi setiap hamba-Nya. Tuhan yang membahagikan takdir itu adalah Tuhan Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang. Takdir yang dipilih untuk hamba-Nya berada dalam sempadan kasihan belas dan kehalusan budi-Nya. Dia tidak berlaku kejam dan zalim kerana kejam dan zalim bukanlah sifat-Nya. Jika kita salah mentafsirkan kehalusan pembahagian takdir-Nya yang penuh dengan hikmat kebijaksanaan, itu adalah kerana kejahilan diri kita sendiri, ditambah lagi dengan lemahnya iman di hati.

    ReplyDelete
  9. wahh bestnyer sabbb....

    manusia anonymous tuh nampak sgt jeles dgn life sab. :) hahahaha...anyway, i pray for u n ur baby sihat dan dilindungiNya sentiasa. Semoga semua berjalan lancar... Aminnnn~

    ReplyDelete
  10. Rifhan, masa tengok baby gerak rasa macam tak percaya je. Tak sangka kita dulu pun macam tu dalam perut mak. Kuasa Allah kan :)

    Biasalah rif, orang kalau dengki kat kita macam2 dia boleh cakap. Tapi, sikit pun tak jatuhkan sab dengan jai. Kalau sab doakan apa yang dia tulis semua jadi kat dia and partner dia, sab orang yang kejam. Jadi, sab doakan orang tu terima balasan setimpal dari Allah. And dapat pengajaran.

    ReplyDelete
  11. Masya Allah...Ape masalah dat person? apela busuk hati sangat..bawak2 la mengucap..ish2..

    ReplyDelete
  12. Nizam, Sab pun tak faham apa yang cuba dia katakan sekarang ni. Tapi, Sab tahu siapa yang tulis ni. Kawan-kawan sendiri juga. Sebab gaya tulisan macam tu. Takpe lah kan, biarkan je. Tengok sampai bila dia boleh cakap macam-macam.

    ReplyDelete
  13. Ckp kt org tue pergi bla...kalo dia dh kawin n dpt anak baguslah harap2 dpt husband or bini n anak2 yg baik....kalo x kawin lg padan lah muka sbb xde org nak sbb punya sifat dengki busuk hati..x kema pun hidupnya nanti..x aman hidup dia nanti..peringatan...kita x mungkin berada diatas selama lamanya..suatu hr kita mungkin akan jatuh..dan kita bgn dan teruskan kehidupan..

    ReplyDelete
  14. bersusah payah nak carik blog ni...pastu gi kutuk,apa la..gentlemen la sikit...personal blog mmg cerita pasal diri sendiri,bukan pasal org lain...kalau tak suke,JANGAN SEARCH or BACA..huhu..jeles eh takde org nak like,bg komen or yg baik2 kat blog or fb or twitter ko eh? ish..ish..ish...bukak2 la MINDA tuh...hati busuk takkan ke mane...walaupun dah penah bergelar janda-duda..aku tgk pasangan ni bahagia..dikurnia rezeki dr Allah S.W.T..ingat ko komen camtu...satu hari nanti dapat pembalasan ko...janji Allah tu sentiasa tepat...belum terlambat nak mintak maaf..

    semoga pasangan Sabby-Jai bahagia..Amin~

    Adios Amigos

    ReplyDelete
  15. xdapat nak interact dengan sab kat fb, kat sini pon okla. sobss.. sab setting la anonymous xbole comment. xpon, moderate comment so that sab kena approve dulu baru comment tu kua kat blog. if sab nak la.. naem pon baru setting camtu. skrg pon private blog sbb xtahan kena camni :( mak naem ckp, mane ade org suka tgk kita bahagia.. kalau kite derita dorg bersorak. manusia kan. naem penah tulis pasal ni kat blog :)

    psstt : take care of ur baby! rindu nak borak dgn sab..

    ReplyDelete